ערך ה-SEO של בניית חווית אתר חזקה
ערך SEO של בניית חווית אתר חזקה
אי אפשר להפריז בחשיבותה של חווית אתר טובה. זהו הגורם החשוב ביותר למעורבות המשתמש ולהמרה. למעשה, הוכח כי ל-UX של האתר יכול להיות השפעה על דירוג מנוע החיפוש שלו.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך של השפעה על הנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בתוצאות ללא תשלום של מנוע חיפוש – המכונה לעתים קרובות תוצאות "טבעיות", "אורגניות" או "הרווחות" – המוצגות בדרך כלל לפי הסדר של רלוונטיות או חשיבות. זה כולל כל פעולה ופעולות שנעשו במטרה לשפר את הדירוג, כגון ביצוע התאמות לתגיות כותרת ומטא תיאורים, הוספת תוכן נוסף לדפים קיימים, יצירת דפים חדשים עבור מילות מפתח ספציפיות, והכללת מילות מפתח ממוקדות.
מבוא
חווית האתר היא הדבר הראשון שמבקר רואה כשהוא מגיע לאתר. זה מה שמושך אותם לאתר ומה שגורם להם לרצות להישאר. ניתן לשפר את חווית האתר באמצעות קישורי SEO, הנחוצים לדירוג במנועי החיפוש.
קישורי SEO חשובים לא רק לדירוג במנועי החיפוש אלא גם לשיפור ההמרות באתר. המבקרים יישארו באתר זמן רב יותר אם יש בו תוכן מרתק ועיצוב מושך, שניתן להשיג באמצעות קישורי SEO.
ניסיון באתר וקישורי SEO הם שני דברים שונים. חווית האתר היא האיכות של אתר, בעוד שקישורי SEO הם מספר הקישורים הנכנסים לאתר.
ניסיון באתר וקישורי SEO הם שני דברים שונים. חווית האתר היא האיכות של אתר, בעוד שקישורי SEO הם מספר הקישורים הנכנסים לאתר
קישורי SEO יכולים להיווצר מתוכן באיכות גבוהה, אבל תוכן לבדו לא יוצר חווית אתר מהנה.
גורמי דירוג של חיפוש Google
חווית האתר יכולה להשפיע על חוזק קישורי ה-SEO שלו. ככל שהאתר מקבל יותר מבקרים, כך הוא מדורג גבוה יותר עבור מילות מפתח מסוימות. הסיבה לכך היא שהאלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון הרבה גורמים שונים כמו מספר הצפיות בדפים ושיתופים חברתיים.
אתר מעוצב היטב המותאם לקידום אתרים יכול לעזור להגביר את דירוגי החיפוש של החברה. זה גם מגביר את שיעורי ההמרה שלהם בכך שהוא מקל על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים באתר.
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. זהו גם מנוע החיפוש הנפוץ ביותר במדינות רבות אחרות. האלגוריתם של גוגל, או דירוג גוגל, הוא זה שקובע היכן אתר מופיע ב-SERP שלו (דף תוצאות מנוע החיפוש).
גוגל מדרגת אתרים לפי מידת אמינותם ותדירות הביקור בהם. שני הגורמים הללו נקראים PageRank. ישנן דרכים רבות להגדיל את דירוג הדף שלך ויש הרבה דברים שיכולים להפחית אותו גם כן. אחד הדברים האלה, שנחקר יותר מכל גורם אחר, הוא חווית האתר.
האם חווית האתר משפיעה על חוזק קישורי ה-SEO שלו? קשה לענות על שאלה זו מכיוון שעדיין לא נעשו מספיק מחקרים בנושא זה.
ניתוח מתחרה
החוזק של קישורי SEO של אתר הוא מדד לכמה קישורים חיצוניים מפנים לאתר. ככל שיותר קישורים חיצוניים, כך קישור SEO חזק יותר.
ניתוח מתחרה:
אנו יכולים לראות שלמתחרה א' יש מספר גבוה בהרבה של קישורים חיצוניים מאשר למתחרה ב'. זה אומר שלמתחרה א' יהיה קישור SEO חזק יותר והוא ידורג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP).
עם זאת, אין זה אומר שמתחרה A עדיף על מתחרה B, שכן ישנם גורמים רבים אחרים המשפיעים על דירוגים כגון איכות התוכן וקישורים נכנסים.
חווית אתר היא חווית משתמש באתר, המהווה מדד לאיכות העיצוב, התוכן והפונקציונליות של האתר. זה כולל את המהירות שבה אתר מגיב לבקשות וכמה קל לנווט בו. חווית האתר יכולה להשפיע על חוזק הקישורים שלו מכיוון שאתרים איכותיים נוטים לקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש.
בחלק זה, אסתכל על שני אתרים שמתחרים מבחינת חוויות האתר שלהם:
אתר א': אתר שיש לו חווית אתר ממוצעת
אתר ב': אתר שיש לו חווית אתר טובה.
אני אבדוק כיצד כל מתחרה מדורג במנועי חיפוש עבור מילות מפתח שונות ומהן החוזקות שלו ביחס לקישורים שלו.
מודל הייחוס עבור גורמי דירוג של חיפוש Google
החוזק של קישורי SEO של אתר תלוי בחוויית האתר שלו.
מחקר של Moz הראה שחווית אתר גבוהה יותר מובילה למספר גבוה יותר של קישורי SEO.
אלגוריתם הדירוג של גוגל הוא קופסה שחורה. בעבר, הצלחנו לראות מה גוגל רואה כחשוב עבור הדירוגים שלה על ידי הסתכלות על הגורמים שהם ציינו בפוסטים הציבוריים שלהם בבלוג.
זה השתנה מאז שהם הפסיקו לספק פרטים על האופן שבו הם מדרגים אתרים ב-2012 וכעת הם מסתמכים על מודל Live Ranking Factors שלהם שאינו פתוח לכל מנהלי האתרים.
הדרך היחידה לגלות מה גוגל מחשיבה כחשוב לדירוג שלה היא על ידי בחינת הדירוג של האתרים המובילים ואז לנסות לחזור על הצלחתם עם האתר שלנו.